5 tipuri de clienti pe care ar trebui sa le cunosti

tipuri de clienti

Invata sa depistezi ce tipuri de clienti are afacerea ta!

Clientii sunt protagonistii oricarei afaceri, sunt punctul in jurul caruia ar trebui sa graviteze orice organizatie care vrea sa supravietuiasca in jungla din mediul actual de afaceri. Dar uneori uitam ca ei, clientii, sunt diferiti si din acest motiv le aplicam un tratament generalizat, facand o greseala capitala in era orientarii spre client.

Clientii sunt cei care dau valoare produselor sau serviciilor unei companii si din acest motiv ar trebui sa acordam mai mult timp cunoasterii lor. Un management corect al relatiilor cu clientii poate fi facut doar daca se realizeaza in prealabil o segmentare pe tipuri de clienti, grupuri care trebuie considerate toate valoroase si profitabile.

Principalele tipuri de clienti sunt:

tipuri de clienti Clientii fideli: clientii multumiti, care iti cumpara cu regularitate produsele /serviciile si in acelasi timp le promoveaza,sunt o specie rara si din acest motiv este cruciala stabilirea unei relatii personalizate cu acestia, solicitata de cele mai multe ori chiar de ei. Interactiunea constanta, efortul sustinut al companiei de a-i pastra multumiti, recompensele acordate de organizatie sunt cateva dintre regulile de conduita care trebuie respectate in relatia cu clientii fideli.

tipuri de clientiClientii „de reduceri”: sunt o alta categorie de clienti frecventi, insa acestia prefera perioadele marcate de discount-uri la produse/servicii sau cumpara doar articole ieftine. Clientii „de reduceri ” sunt o alta categorie importanta careia trebuie sa ii acorzi atentie si pe care sa o „momesti” de fiecare data cu reducerile de pret sau cu produsele/serviciile low-cost ale companiei.

Clientii care cumpara din impuls: Sunt clientii cei mai imprevizibili, sunt aceia care cumparatipuri de clienti din impuls si reactioneaza la stimuli diferiti. Relatia cu acesti clienti dificili este o provocare pentru majoritatea companiilor, dar daca sunt depistati in marea de clienti si tratati corespunzator pot aduce vanzari importante.

Clientii cu nevoi specifice: De obicei acesti clienti cumpara doar anumite produse, de care au nevoie sau cu care s-au obisnuit, nefiind mari experimentatori. O atitudine constructiva din partea companiei ar fi incercarea de schimbare a mentalitatii lor fixiste, de prezentare a unor produse/servicii noi cu care acesti clienti nu au intrat in contact pana la momentul respectiv. E nevoie de multa rabdare si perseverenta in relatia cu aceasta ramura de clienti.

Clientii nehotarati: sunt aceia care iti vor pune o mie de intrebari despre produsele/serviciile tale dar care vor pleca de cele mai multe ori fara sa cumpere nimic. Dintre principalele tipuri de clienti, acestia iti vor aduce probabil cele mai mici vanzari, insa pot fi „prinsi in plasa” daca le vei face o prezentare convingatoare a produselor oferite de companie.

Pe ce tipuri de clienti ar trebui sa isi concentreze eforturile compania?

Eforturile oricarei companii ar trebui directionate in primul rand catre clientii fideli, pe care nimeni nu isi permite sa ii piarda, urmand sa le extinda asupra clientilor care cumpara din impuls. Pentru celelalte tipuri de clienti, este necesara o abordare speciala in vederea transformarii acestora in clienti fideli sau in clienti ghidati de impuls.

 

Author: alexandra

Share This Post On

1 Comment

  1. Cred ca articolul tau este inspirat si bine venit .Succes in Continuare.

    Post a Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *