7 lucruri de bifat pentru o implementare CRM de succes

implementare CRM

Implementare CRM – o solutie modelata dupa nevoile tale

CRM se poate dovedi o investitie inteligenta pentru compania ta doar daca inaintea implementarii unui  astfel de program iei in calcul anumiti factori.

In primul rand trebuie sa realizezi un lucru: CRM nu este o solutie standard, ci o aplicatie care trebuie adaptata nevoilor companiei tale,  specificului activitatii pe care o desfasori, iar in centrul deciziei de implementare CRM trebuie sa fie obligatoriu CLIENTUL.

Flexibilitatea unei aplicatii CRM (Customer Relationship Management) iti poate aduce numeroase beneficii daca o folosesti in sensul optimizarii programului in functie de nevoile tale si ale clientilor tai. In acelasi timp, flexibilitatea isi poate arata si latura negativa daca implementarea CRM nu tine seama de specificul si caracteristicile companiei tale.

O implemetare CRM corecta – 7 reguli

implementare CRM

Cele 7 reguli prezentate sunt general  valabile pentru orice companie care are in plan implementarea unei strategii corecte de CRM. Mai departe, pentru construirea unei strategii de succes fiecare companie va tine cont de nevoile proprii.

1. CRM- mai mult decat un soft

Prima greseala pe care o poti face este sa vezi CRM-ul doar ca pe o aplicatie soft. Softul este o componenta a intregii strategii orientate catre client.

2. Nu te uita in gradina vecinului!

Nu incerca sa copiezi strategia CRM a vreunui concurent, oricat de reusita ar fi pentru ei. Pentru tine poate fi un esec. E ok sa tii cont de experientele competitorilor dar nu uita sa adaptezi aplicatia nevoilor proprii!

3. Defineste-ti cat mai clar si realist obiectivele!

Orice aplicatie informatica face doar ce ii spui sa faca. De aceea, este necesar ca de la inceput sa fie introdusi parametrii importanti, pe care te bazezi in obtinerea rezultatelor dorite.

4. Integreaza strategia CRM in strategia de afaceri a companiei tale!

Nu poti realiza o implementare CRM corecta fara a o integra 100% in strategia generala a companiei tale. Este esential sa respecti aceeasi directie in toate activitatile pe care le desfasori.

5.  Aduna informatii despre clientii tai inainte sa implementezi aplicatia CRM

Inainte de implementarea CRM acorda ceva timp cunoasterii clientilor tai. Aplicatia CRM iti va oferi insight-uri importante, dar trebuie sa aiba un punct de plecare, informatii preexistente despre clientii companiei tale.

6. Respecta-ti clientii!

Degeaba implementezi  o super-aplicatie, dezvolti o strategie nemaipomenita pentru managementul relatiei cu clientii tai daca sari peste un detaliu extrem de important. Respectul trebuie sa fie prezent in tot ceea ce are legatura cu clientul, inclusiv in strategia de CRM.

7. Implementare CRM – un proces continuu, care nu se termina dupa instalarea aplicatiei soft

Daca traiesti cu iluzia ca treaba ta s-a terminat odata cu instalarea aplicatiei CRM, poti sa renunti de acum la ideea implementarii CRM. Acest proces este unul permanent, care necesita implicare si updatare permanenta.

Acestea ar fi ingredientele de baza ale unei retete care nu e menita esecului. Mai departe, succesul va veni in functie de  felul in care vei analiza si vei folosi datele colectate in folosul  tau si al clientilor tai.

Author: alexandra

Share This Post On

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *